20 cze 2016

Posted by MajorMistakes Posted on 17:13 | 22 comments

Litha

Od razu zaznaczę, że moja wiedza o zwyczajach Słowian nie wychodzi poza przeczytanie "Bestiariusza Słowiańskiego", ruchem Wicca interesowałam się w gimnazjum (lepiej bym zrobiła pisząc listy do Bravo) i dodałam do niego wszystko, co tylko wydawało mi się wówczas interesujące- kryształy, Sonatę jednorożców, w.i.t.c.h  oraz elementy Necronomiconu. Nie jestem też wybitnym graczem, ja po prostu namiętnie przełażę BG. 

Dzień dobry! Już jutro pierwszy dzień lata, czyli dzień przesilenia letniego! Najdłuższy dzień w roku będzie trwał 16 godzin i 46 minut to dłużej od najkrótszego o 9 godzin i 4 minuty. Słońce wzejdzie o godzinie 4.40, a zajdzie- o 20.49. W tym dniu świętowano kiedyś Noc Kupały, podczas której oprócz naprawdę głośnych zabaw załatwiano poważne interesy- niezamężne dziewczęta puszczały na wodę wianki, a z ich losu wróżyły swoje szanse na zamążpójście. Zanim panny wyruszały nad rzekę (albo razem ze swoimi chłopcami udawali się szukać kwiatu paproci, który zapewniał bogactwo, siłę i mądrość, ale miał ten feler, że kwitł tylko raz w roku) rozpalano sobótkowe ogniska (według niektórych źródeł dąb jest jedynym właściwym do tego celu drzewem). Najpierw należało wygasić wszelki ogień we wsi, a potem rytualnie rozpalić specjalny stos. Kto zatańczył lub przeskoczył przez ognisko- mógł liczyć na ochronę przed chorobami, a skacząc przez płomienie razem z ukochaną osobą- na długą miłość. Głównie temu uczuciu była poświęcona ta noc, jeśli wierzyć litewskiej pieśni- na pamiątkę pierwszego, choć może nie najszczęśliwszego związku:

Pierwszej wiosny po stworzeniu świata odbyły się zaślubiny Słońca i Księżyca. Po nocy poślubnej Słońce wstało i udało się nad horyzont. Wiarołomny Księżyc nie wytrwał u jej boku, i zdradził z Jutrzenką. Minęło wiele wiosen, Księżyc i Słońce są sobie wrogie, a ich walka ma dwa kulminacyjne punkty- dzień przesilenia letniego i zimowego. 

Tyle Wikipedia :) Litha, jeden z Mniejszych Sabatów kalendarza wiccańskiego za jeden ze swoich symboli ma właśnie słońce. To czas, w którym Bogini jest wyjątkowo szczodra, cała natura kwitnie i nikt nie pamięta o głodzie. Mimo tego szczęścia i nastroju zabawy jest to dzień, w którym jej mąż, Dębowy Król jest pokonany przez swojego brata. Ciemność zwycięża światło i od tego dnia następuje stopniowe skracanie dnia, a pokonany bóg słońca odpoczywa w zaświatach. 

Nie istnieje chyba panteon, w którym zabrakłoby solarnego bóstwa- nie inaczej jest w mojej ukochanej grze, Baldur's Gate. Amaunator to zmarły- zmartwychstały bóg słońca, prawa i czasu. Jest z nim związana bardzo fajna misja, chyba jedna z ciekawszych w grze- uwolnienie dusz jego wyznawców- a dla tych grających bez modów i lubiących romansowanie świątynia Amaunatora na Wzgórzach Umar to miejsce obowiązkowej wizyty.

Praworządny dobry, lista tytułów: Żółty Bóg, Opiekun Wiecznego Słońca, Opiekun Prawa. Przez niektórych uważany za pierwszego boga biurokracji. Fajne bóstwo, ale ja i tak jestem wyznawczynią Kelemvora :3

Po tym przydługim wstępie czas na zdjęcia. Modelowała mi rerootowana przez Cukier w Szafie Kayla Cali Girl, ma nawet platynowe rzęsy ♥ Zgadzam się- wianek powinien być o wiele mniejszy, w tym wygląda jak Flowey z Undertale.





Podstawowa zasada fotografowania: lalka nigdy nie powinna patrzeć do góry.


Czy ten daszek może udawać słowiańskie chaty?



















To jest Poranek, Poszukiwaczu Światła. Jakie jest twoje pierwsze zadanie?

-Pomodlę się do Światła. Podniosę Świętą Księgę wysoko w górę, żeby słońce mogło ją pobłogosławić. Oddam się medytacjom nad chwałą Światła pokonującego Mrok.

Słońce jest już wysoko. Zbliża się południe. Jak oddasz cześć Panu?

-Zaśpiewam hymn ku czci Amaunatora. Wzniosę ręce do Światła. Rozraduję się z powodu zwycięstwa Światła.

Zmierzcha się już, nadchodzi Mrok, trzeba wypowiedzieć Rytuał Wieczorny, żeby odstraszyć zło. Jak się do tego zabierzesz?

-Wyrecytuję Doktryny Wiary.  Podniosę me dzieci wysoko w górę, żeby mogły zobaczyć Słońce. Zapłaczę kiedy będę patrzył, jak Słońce ustępuje miejsca nocy.


In-Joy
Categories:

22 komentarze:

  1. ...! Normalnie Bóstwo! Dech mi zaparło! Wianek, jak dla mnie, wcale nie jest za duży! Wygląda w nim cudnie! Szata delikatna, o wspaniałych barwach! Zaś sama Kyla, w tym kolorze włosów, jest rewelacyjna! Szkoda, że nie widać dobrze, jakie ma rzęsy...obłędna!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aaaa, ile miłych słów, tak mi teraz dobrze :) Cieszę się, że zdjęcia się spodobały, starałam się oddać klimat bardzo fajnego, czerwcowego dnia.

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję, cieszę się, że się spodobało!

      Usuń
  3. Bardzo malownicza sesja zdjęciowa:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Noc Kupały to moje ulubione święto w roku :) Osobiście obchodzę je nadal :) Piękne zdjęcia i stylizacja :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kapitalna! Śliczna lalka! Z rzęsami efekt rewelacyjny! Wianka też bym się nie czepiała. A cała sesja bardzo udana! Oby takich więcej było!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oby! Staram się wziąć Twoje rady do serca i pstrykam zdjęcia w dużych ilościach, żeby było co odrzucać :) Rzęsy świetne, bardzo polecam takie platynowe dla blondynek, efekt nieziemski!

      Usuń
  6. Piękna, bardzo malownicza i nastrojowa sesja! Chyba się panna zmęczyła dźwiganiem tego wianka, ale warto było dla tych zdjęć. ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. WOW! Rewelacyjna koncepcja i nawet ten duży wianek jest super i jej pasuje ;D Wygląda tak świeżo i eterycznie, a blond włosy dla tej Lei to bombowy pomysł! Poproszę o więcej zdjęć z bliska na te rzęsy, jestem bardzo ciekawa jak je zrobłaś, klej czy reroot?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zrobiła utalentowana kolekcjonerka: http://sugartonner.blogspot.com/ Postaram się zrobić lepsze zdjęcia.

      Usuń
    2. Tak, poproszę, byłoby super zobaczyć zbliżenie jej buźki i oczu z rzęsami :) A na blog Sugar już zajrzałam i zdecydowanie muszę w wolnej chwili poświęcić mu więcej czasu, bo widzę, że jest moją "rówieśniczką" w lalkowym hobby i niejeden świetny pomysł zrealizowała ;D

      Usuń
  8. stojąc na kamieniu niczym ofiara złożona głodnemu Księżycowi
    wzbudza tkliwe współczucie - twarzyczka tak niewinna wespół
    z kwiatami ma moc przebłagalną - szkoda, że w samo południe
    już tak niewiernie zapominamy o ślicznym Poranku :)))

    OdpowiedzUsuń
  9. Zdjęcia wyszły bajecznie i popychają mnie w stronę zdobycia jasnowłosej Lei. Dobrze, że ich tak mało, tak drogie i niedostępne :)
    W temacie starych podań i opracowań - "Stworze i zdusze" czytałaś? Bardzo, bardzo fajny leksykon starych bóstw (przetworzony przez wyobraźnią autora, ale ile tam ciekawostek)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne włosy naturalnie ma Tris z Niezgodnej, co jakiś czas sprzedawana na forum. Mam łepek, ale zaklepany przez Katarzynę. Ale, jeśli operujesz igłą i reroot ci nie straszny- to Cali girl migają co jakiś czas na Olxie/Allegro :)

      A jak tam licytacja? Daj znać, jak będzie wygrana!
      Nie czytałam tego opracowania, dobre jest? Spróbuję zdobyć i przeczytać, jeśli polecasz.

      Usuń
  10. Piękny wieniec. To nic że ciut za duży. Połączenie elementów super!

    OdpowiedzUsuń
  11. She looks amazing. Great posing, great photos. I love that the dress isn't very complicated but still it's perfect for her.

    Also, happy midsummer a few days late! (Although our official midsummer eve isn't until today.)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wiem, że powinny mnie urzec i oczarować baśniowe klimaty i niekwestionowana bajeczność modelki, ale nic nie poradzę, że rozwaliło mnie, że ona sobie tak ładnie pozuje, a tu nagle zdjęcie, na którym rozkłada ręce i patrzy w dół, i bije od niej pretensja "oh shit, mam dziurę w kiecce, a niech to cholera, jak ja się mam objawiać wieśniakom w takich warunkach".

    Ale jest totalnie przeboska w tym wianku i wszystkim, czciłabym <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :D To jest jedna ze strategicznych dziur, żeby mogła zadzierać kieckę do zdjęć. Napstrykałam ich mnóstwo (i zdjęć i dziur), a że na większości było widać nieprzyzwoicie stojak/spacerowiczów/moją łapę/dziury, to trzeba było dokonać selekcji. No.

      Usuń

Podziel się swoimi myślami :)