10 mar 2013

Posted by MajorMistakes Posted on 22:02 | 10 comments

Z otchłani szafy

Chciałam zaprezentować lalkę z okazji Dnia Kobiet-żeby oddać w ten sposób hołd mojej rodzicielce, ale życie koryguje nasze plany i dzień minął bezpostowo.
Lalka ma swój występ z okazji powrotu zimy, żeby nie raziła śniegiem kiedy za oknem trawa (takie coś istnieje, pamiętacie?).
Lalka jest zdecydowanie młodsza od RÓŻY , ma plastikowe ciałko i podobno była w stanie powiedzieć >MAMA<. piszę podobno, bo w moich czasach z jej usteczek/pleców wydobywał się GŁOS GODNY DEMONA .
Lalka teoretycznie jak wszystkie zabawki mojej mamy została przypisana jej córkom, ale babcia przytomnie zachowała ją na później. Później moja siostra miała fazę Barbie, a ja chorowałam na kucyki pony...i tak lalka dożyła obecnych czasów.

It's snowing again...I can't belive it.
I made this pictures month or so ago, and the weather is almost same :)
This is second doll from my Mum's childhood. Long ago she could speak, but right now she sounds almost like  DARK LORD .
She is dressed by my grandmother and seeing these bows, tied by her made me... you know. A little sad. But also very, very happy to have those memories.
I think that doll has nice face-perhaps a little bit generic but still cute.


 Artystycznie rozmazane zdjęcie...


 Plamy na skarpetce nie udało mi się doprać :(

Lalkę ubrała w taki strój moja babcia-i tak też pewnie zostanie.  Zabrzmi to może pretensjonalnie, ale kiedy zobaczyłam kokardy wiązane jeszcze jej rękami poczułam wzruszenie.
Takie same swego czasu nosiłam ja-moje chude włosiny wypadały mniej korzystnie od bujnych loków lalki :)



Niestety włosy są trochę zmechacone i zmęczone życiem-boję się je na razie dręczyć, ale miły pyszczek rekompensuje ten mankament. Lalka delikatnie się uśmiecha, a te dłuuugaśne rzęsy pozwalają mi przypuszczać, że będzie z niej niezła flirciara.
Nie potrafię zidentyfikować laleczki, jej pierwsze imię zawieruszyło się podczas lat :) więc z czystym sumieniem nadaję jej chyba najpopularniejsze imię żeńskie ostatnich lat-Julia. Ale z takimi czarnymi rzęsami i oczyskami musi mieć coś wspólnego z włochami.

In-joy
Categories:

10 komentarzy:

  1. Miałam gadającą lalkę! Mówiła: "MHAMAHHHhhhhh"- bałam się jej wtedy tak, jak dzisiaj boję się dentysty :)
    Co prawda nie mam już "dużych" lalek z dzieciństwa, ale niedawno poryczałam się jak dzieciak, gdy z szuflady wyciągnęłam sukieneczkę dla Barbie, uszytą przez jedną babcię z kawałka bluzki drugiej babci. Drobne wspomnienie, acz bezcenne!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ah, this is pretty sweet to have a memory like this.

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczna. Ma przesłodkiego buziaka. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Moja córcia równiez odziedziczyła kilka zabawek po mnie i mojej siostrze. W większej mierze są to lalki barbie, mebelki i akcesoria dla nich.
    Dawniej potrafili robić zabawki, nie to co teraz...
    Zapraszam do polubienia naszej strony na face... https://www.facebook.com/pracowniamarakla?ref=hl

    Pozdrawiam
    M.

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajna klucha :) Lalki kiedyś były inne, takie bardziej dziecięce i proste w odbiorze. Żadne tam wampy. Ja najlepiej pamiętam "chodzącą", której mi babcia żałowała do zabawy (ale i tak udawało się ją na trochę wycyganić). Najgorsze jest to, że lalka się gdzieś tam zachowała, a babcia - cóż, istnieje już tylko w pamięci.

    OdpowiedzUsuń
  6. hej
    śliczna panna ....pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Miałam identyczną lalkę i oddałam ją jakiemuś innemu dziecku. A teraz od całkiem dorosłej pani podobna do mnie przyszła, jeno jeszcze większa!

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię lalki z dzieciństwa,mieliśmy ich kilka,takich fajnych.Miałam jedną ulubioną i nawet jak nogi i ręce miała na gumkach przyczepione (bo się wyrobiły) to i tak była najlepsza,ale najgorsze jest to,ze kiedy się przeprowadziliśmy(dawno to było),dużo rzeczy zostało w tamtym mieszkaniu.Co prawda pojechaliśmy po nie (za późno),ale wszystko rozkradli między innymi sąsiedzi.Było minęło,ale żal mi wielu rzeczy i żal,że rodzice wcześniej wszystkiego nie zabrali.

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny blog ;) będę obserwował ;D

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękna laleczka i ubrana rękami Twojej babci cudowna pamiatka. Otwórz drugiego bloga poświęconego lalom :) Będę Cię obserwować ;)))))

    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń

Podziel się swoimi myślami :)